Κυριακή 4 Ιουνίου 2017

Sonder: Συνέντευξη


Ο αγαπητός Γιάννης Σοντέρης, κατά ραπ κόσμο γνωστός και ως Sonder, είναι (από) παιδί χλωμό και νευρικό και διάφορα άλλα πράγματα. Αποφάσισε να το ξεπεράσει με δημιουργικό τρόπο, φυσικά απέτυχε, αλλά τουλάχιστον έφτασε στο σημείο να κυκλοφορεί σε λίγες μέρες τον πρώτο του προσωπικό δίσκο.

Sonder - Υπεραξιοπρέπεια - 11/6 

Έτυχε να τον γνωρίσω πριν μερικά χρόνια και τέλος πάντων, ειδικά τα καλοκαίρια κάναμε αρκετή παρέα και εν' τέλει γίναμε φίλοι. Αυτός είναι και ο λόγος που είχαμε την τύχη να έχουμε real life αυτή την συνέντευξη και όχι απλά απαντήσεις σε ερωτήσεις που του στείλαμε, που είναι και ο τρόπος που συνήθως γίνονται οι σουρεαλιστικές συνεντεύξεις στο μπλογκ.

=> Προηγούμενη Σ. Συνέντευξη: Γιάννης Ρουμπούλιας <=

Παλιότερα ο  Sonder δεν ερχόταν στα live που ήταν να παίξει (όχι ότι είχε και πολλά κομμάτια) γιατί έδινε πανελλήνιες. Εδώ και καιρό τα πράγματα έχουν αλλάξει, καθότι τον έχει βάλει σε σειρά η αποχή του απ' το πανεπιστήμιο και η παρουσία-συμμετοχή του σε μια νέα συνεργατική κολλεκτίβα καλλιτεχνών που κυρίως ασχολούνται με το χιπχοπ, το Λειμπελ.(ναι έτσι λέγονται). Από εκεί θα κυκλοφορήσει και ο δίσκος του, με τίτλο "Υπεραξιοπρέπεια".

Φωτογραφία του χρήστη Φρανκ.
Σκίτσο του Φρανκ, για το κομμάτι "Η γειτόνισσα" που έχει ήδη κυκλοφορήσει και θα βρίσκεται στο δίσκο του Sonder.


Για να δούμε τι έχει να μας πει ο Γιάννης:



Φ.Φ. (εγώ)  -Λοιπόν ξεκινάμε, δεν νομίζεις ότι μιλάς υπερβολικά πολύ για την πρέζα στο δίσκο σου; Νέο παιδί είσαι, τίποτα άλλο δεν σε απασχολεί;

Sonder (ο Sonder) -Με απασχολεί το φαινόμενο των ναρκωτικών γενικά, υπάρχει ένα καθαρά κοινωνιολογικό ενδιαφέρον. Πανεπιστημιακό θα έλεγα. Θυμάμαι όταν πήγαινα στο Μενίδι για να συνοδεύσω φίλο μου για να πάρει πρέζα, τα πρεζόσπιτα γεμάτα με εικόνες αγίων και γιαγιάδες να μου δίνουν ευχές και ηρεμιστικά χάπια ήταν μία σπάνια ευκαιρία για κοινωνιολογική μελέτη. Έπειτα να τρέχω σε πιάτσες για να πάρω υποκατάστατα για να κόψει την πρέζα φίλος μου, Είχα καταφέρει να πάρω έκπτωση από μια πρεζού στα υποκατάστατα. Οταν την ρώτησα πόσο χρονών με κάνει, είπε "26-27". Αυτό με ερέθισε πολύ. Αν ηταν 10 χρόνια μικρότερη, αν είχε κάνει μπάνιο και αν είχε όλα της τα δόντια, άνετα την άφηνα έγκυο.
Εν κατακλείδι, είμαι ένας επιστήμονας.


ΦΦ -Θα επιμείνω λίγο ακόμα, ας πούμε ότι ακούν τον δίσκο σου χίλια διαφορετικά άτομα, στα εκατό θα αρέσει αυτή η ψιλο-μπάροουζ, πρεζέικη ατμόσφαιρα, ε στατιστικά στον έναν απ’ τους εκατό θα ενισχύσεις την πολιτισμική συμπάθεια προς την «φάση». Κι άμα κάτσει μπορεί και να έχει λιγότερες αναστολές να πιεί. Σκέψου τώρα να πάει να πάει καλά ο δίσκος, να βγάλεις τρία ή τέσσερα ακόμα καλύτερα σόλο τα επόμενα χρόνια. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό θα έχεις βάλει το χεράκι σου σε μερικές δεκάδες θανάτους από οβερντόουζ μέχρι να κλείσεις την καριέρα σου. Αξίζει ρε Γιάννη; Προλαβαίνεις να σταματήσεις ξέρεις… Η ερώτηση είναι πόσο αρνητικά πιστεύεις ότι θα επιδράσει ο δίσκος στην επαναστατημένη εργατική τάξη, αν δεν έγινε σαφές.

Sonder -Πιστεύω πως ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του. Εγώ περιγράφω αυτό που βιώνω και αυτό που βλέπω. Έχω ένα κόμπλεξ: να είμαι πάντα ειλικρινής στο ραπ. Από κει κι έπειτα, θαρρώ πως μεγαλύτερη θετική επίδραση στο κίνημα έχει ένα κομμάτι/ένας δίσκος/ένας καλλιτέχνης ο οποίος σε αναγκάζει να δεις την σκατίλα κατά-ματα, να φρικάρεις απ'τα νεύρα και όχι απ΄την κατάθλιψη, να κουμπώσεις δυο χάπια, να πιεις μια γραμμή ή ό,τι άλλο γουστάρεις και να εκραγείς ως γυμνός καμικάζι στα γραφεία της Χρυσής Αυγής, παρά να έχεις κάποιον καλλιτέχνη απλά να σου φωνάζει "ΣΗΚΩ ΑΠΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ ΤΕΜΠΕΛΗ ΣΗΚΩ ΣΗΚΩ ΣΗΚΩΩΩΩΩΩΩΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΛΕΩ ΕΓΩ." Πριν ξεσηκωθεί κάποιος απέναντι στην σκατίλα, πρέπει να έχει ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ την σκατίλα.Πίστευω θα οφελήσει περισσότερο τον ακροατή και το "κίνημα" η ικανότητα μου να πλάθω συγκεκριμένες γλαφυρές εικόνες, παρά να δίνω εντολές.

Επίσης, πριν είπα την έκφραση "γυμνός καμικάζι". Θέλω να σκεφτείτε που μπορεί να έκρυψε τα εκρηκτικά του. ΝΑΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΕΙΚΟΝΕΣ.

Φωτογραφία του χρήστη Λέιμπελ.
Το κρου του Sonder




Λες ότι ραπάρεις σταλινικά ενώ οι άλλοι ραπάρουν ελληνικά και τα ρέστα. Ωραία όμως τελικά το έχεις πιο πολύ με την ελληνική γλώσσα ή με το μαρξισμό-λενινισμό; Με το χέρι στην καρδιά.

Εχω ταυτίσει τον μαρξισμό με τον υλισμό και τον υλισμό με την ιδέα του να κάνω ο,τι γουστάρω αν με συμφέρει. Μ' αρέσει να εκφράζομαι με τα ελληνικά, μ' αρέσει να εκφράζομαι όμως και με μπουνιές. Συνήθως το να εκφραζομαι με ελληνικά με αφηνει πιο νευριασμένο, λειψό και σκατίφλωρα.


ΦΦ. Στο ίδιο κλίμα, ας δούμε τέσσερεις μεγάλες προσωπικότητες του σταλινισμού και του ελληνισμού.
Παναγιώτης
  Χατζηστεφάνου
Βλαντιμίρ Πούτιν
BD Fox moor (Μιχάλης Μυτακίδης)  
Milo Yiannopoulos(Μίλων Γιαννόπουλος)

Το χουμε; Τώρα θέλω να μου δώσεις ποσοστά επί της %  με το πόσο ανήκει ο καθένας τους στο πνεύμα του Σταλινισμού και πόσο στου ελληνισμού, αν βλέπεις να ισορροπούν απόλυτα, πες 50-50 πχ.

Sonder: Χατζηστεφάνου: 0% Σταλινισμός -100% Ελληνισμός
Βλαντιμίρ Πούτιν: 0% Σταλινισμός -100% ορθοντοξ μπραδερ
BD Foxmoor: 90% Σταλινισμός - 10% Ποίηση του Σολωμού
Milo Yiannopoulos: 0% Σταλινισμός - 100% Παιδόφιλος - 1000% ελληνισμός

Και τώρα με άριστα το δέκα τι βαθμολογία θα έδινε ο καθένας απ’ τους παραπάνω στο δίσκο σου; πες και μια σύντομη αιτιολογία ρε παιδί μου

Ο Χατζηστεφάνου θα τον λάτρευε γιατί είναι παλαβός, θα του βαζε "δέκα". Ο Βλαντιμίρ Πούτιν δεν έχει χιούμορ αλλά φαίνεται άνθρωπος που εκτιμάει την βία και τις εκρήξεις θυμού, θα του έβαζε ένα "πέντε" λόγω κάποιων κομματιών. Ο BD Foxmoor θα λάμβανε σοβαρά υπ'οψιν του το παρελθόν μου ως low bapper, την στήριξη που είχα δώσει το κίνημα σαν παιδί κι εγώ, το λαηβ που έχω παίξει με τον Τοτεμ, και θα μου έλεγε να πάω να γαμηθώ. Ο Μιλος Γιαννοπουλος θα προσπαθούσε να ακούσει τον δίσκο αλλά θα έκανε συνέχεια pause για να εξηγήσει στο εκάστοτε γκρουπ που τον ακολουθεί για να τον λιντσάρει την διαφορά μεταξύ "εφήβων" και "παιδιών".  Στο τέλος θα του έβαζε δέκα.

ΦΦ. BTW, μια που πιάσαμε το δίσκο, τη θυμάσαι αυτή την τάξη που παράγει τα πάντα κατά Μαρξ, την εργατική,  πες ότι την είχες ολόκληρη ενσαρκωμένη σε έναν άνθρωπο. Θα ήθελες να έχει αυτός κάποιο ρόλο στο δίσκο σου, ποιόν και γιατί.

Την έχω ενσαρκωμένη σε έναν άνθρωπο. Στο Βδέλυγμα. Και το ανάγκασα να αναλάβει την παραγωγή όλου του δίσκου. Από αυτόν πήρα την υπεραξία και την κόλλησα στον τίτλο Γιατί είναι ο καλύτερος σε αυτό που κάνει. Αυτή είναι η απάντηση μου στο "γιατί τον έβαλα να δουλέψει ανυπολόγιστες ώρες τζάμπα."

Φωτογραφία του χρήστη Φρανκ.
Σκίτσο του Φρανκ για το κομμάτι του Sonder με τίτλο "Χρήση/Κρίση πανικού" (διαλέχτε ό,τι θέλετε για τον τίτλο)



ΦΦ. -Αν το δικαίωμα στην έκτρωση ήταν φρούτο θα ήταν… ;

Sonder -Γκρεηπφρουτ. Κάνει καλό, έχει βιταμίνες, έχει κάποια ένζυμα τα οποία αυξάνουν την δόση των αγχολυτικών στο αίμα σου, ενισχύοντας την δράση τους χωρίς να χρειαστεί να κουμπωθείς παραπάνω, αλλά η διαδικασία για να το φας είναι ξινή κι απαίσια. Ακριβώς όπως οι εκτρώσεις.


Το δικαίωμα στην ευθανασία όμως;

Μπανάνα, γιατί το σχήμα της μοιάζει με πούτσα.

Το δικαίωμα να αρέσουν σε κάποιον οι FFC το στηρίζεις;

Διαφωνώ με το να αρέσουν σε κάποιον οι FFC, άλλα θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμα του να του αρέσουν.

Οκέι. Απ’ ότι έχω καταλάβει ούτε οι ΖΝ δεν σ’ αρέσουν, γιατί όμως; Έστω ο Τάκι Τσαν και ο Υποχθόνιος.

Ο Τακι Τσαν είναι ο πιο overrated ραππερ στο ελληνικό χιπχοπ. Επίσης είχε κάνει βιντεομπλογκ στο οποίο στόχος του ήταν να αδυνατίσει, και απέτυχε. Δεν μ’ αρέσουν ούτε οι άνθρωποι που αθετούν τον λόγο τους, ούτε οι χοντροκώληδες. Ο Υποχθόνιος έχει υπερβολικά αντιπαθητικό κενό ανάμεσα στα δόντια. Επίσης ραππάρουν σκατά. Έτυχε απλώς να γεννηθούν πριν 20 χρόνια. Και να έχουνε τώρα τις γούνες, τα χρυσά, τον αιώνιο σεβασμό, ο Τάκης οικογένεια, τρία παιδιά, λεφτά, κλπ. Είναι άδικο. Κάνω καλύτερο ραπ απ' αυτούς. ΕΓΩ αξίζω πραγματικά τις γούνες. τα χρυσά και τα παιδιά του Τάκη Τσαν.

 (Στον έρωτα) Προλετάριες ή Μικροαστές; (αστές δεν υπολογίζω καν εντάξει)

Οτιδήποτε αρκεί να μην είναι γκρούπιζ και να μην έχουν πάει με άλλο ράππερ. Ή να μην με κερατώνουν με τους παραγωγούς μου. Α, άλλος ένας λόγος που το Βδέλυγμα είναι ο καλύτερος συνεργάτης και φίλος μου.

Αυθεντικά ερωτικά κομμάτια, ο δύσκολος δρόμος για την επιτυχία ;) 


ΦΦ. Αν ήσουν Βενζοδιαζεπίνη, ποια θα ήσουν; Πες και γιατί αλλά δεν ξέρω αν στέκει το γιατί χημικά.

Sonder -Θα ήμουν η φλουνιτραζεπάμη (στην Ελλάδα λέγεται φθοριονετραζεπάμη βασικά, πρόσφατα το έμαθα.) Η ουσία των hipnosedon, vulbegal, rophynol κλπ. Η ουσιά που έγινε διάσημη σαν "roofie", το "date rape drug". Το οποίο δεν ισχύει γιατί ρίχνω συνέχεια μπούμπλε στο ποτό μου και δεν με έχουν βιάσει ποτέ νομίζω. Τέλος πάντων, ναι, θα ήμουν αύτη η ουσία γιατί όταν την παίρνω σκέτη αντί να δρα ως υπνωτικό με τσιτώνει (πολλές φορές πίνω μπούμπλε πριν πάω πυγμαχία, είναι πολυ κακό στο αναπνευστικό σύστημα και στην καρδιά άλλα έχει πολύ πλακά να ρίχνω μπουνιές μπουμπλαρισμένος). Εν αντιθέσει, όταν συνδυάζω την φθοριονιτραζεπάμη με χόρτο, με πιάνει υπνωτικά, και έπειτα από μίση καρτέλα και 2 γραμμάρια χόρτο μπορώ να κοιμηθώ αγνοώντας τις χρόνιες αϋπνίες και τους εφιάλτες μου. Συνοψίζοντας λοιπόν, πίνω τα χάπια μου, παίζω τις μπουνιές μου, ξαναπίνω τα χάπια μου, πίνω το χόρτο μου και περιμένω να δω τι θα πάθω σε λίγα χρόνια.

Για τη δημιουργία του δίσκου, δε σε ρωτάω για τον τίτλο έχω βαρεθεί να ακούω την εξήγηση, συνεργάζεσαι με τον Renegade, τον Δημήτρη Πάσχο, τον Βδέλυγμα και αναφορικά με τα γραφιστικά κλπ με τον Φρανκ. Με τι φυτό/λουλούδι/ κλπ θα παρομοίαζες τον καθένα από αυτούς;

Sonder:
ΡενεγκεΪντ: Λευκός κρίνος.
Πάσχος: Μανδραγόρας.
Βδέλυγμα. Κόκκινο Τριαντάφυλλο.
Φρανκ: Ινδική Κάνναβη

Και σε ποιανού τον τάφου θα αφιέρωνες το καθένα από αυτά;

Στους τάφους των αγέννητων παιδιών μου. Δηλαδή, ε, στους υπονόμους; Δεν ξέρω τι τα κάνουν τα έμβρυα μετά την έκτρωση. Θα τα πέταγα στην τουαλέτα, τέλος πάντων. Τα φυτά, όχι τα παιδιά μου.  Τα παιδιά μου ζουνε ήδη στους υπονόμους και εκπαιδευονται σκληρα, πνευματικα και σωματικα, μεχρι να φτασει η ωρα να αναδυθούν και ο κόσμος της Επιφάνειας να νιώσει την οργή τους.


Σε ένα υποθετικό σενάριο που έρχεται το τέλος του βιομηχανικού πολιτισμού (δεν ξέρω καν γιατί είμαστε τόσο αισιόδοξοι ότι είναι υποθετικό) και προλάβαινες να πάρεις σε μια τσάντα 5 πράγματα, ποια θα ήταν αυτά;

Το εννιάρι, τις σφαίρες, και 3 κουτιά απ'τις καλύτερες βενζοδιαζεπίνες που θα έβρισκα στο κοντινότερο φαρμακείο. Άφου μου τελειώναν οι βενζοδιαζεπίνες, θα χρησιμοποιούσα το εννιάρι για να αποκτήσω περισσότερες, και αυτή θα ήταν η ζωή μου. Γιατί νταξ, υποθέτω πως το τέλος του βιομηχανικου πολιτισμού θα μου έφερνε κάποιο παραπάνω στρες.

Ο Μπουκόφσκι είχε γράψει στην αρχή του Τοστ-Ζαμπόν, του βιβλίου του που αναφέρεται στα παιδικά του χρόνια, μια αφιέρωση που έλεγε «Σε όλους τους πατεράδες». Εντάξει τον είχε ταλαιπωρήσει λίγο παραπάνω ο πατέρας του. Αν είχε εσένα για πατέρα ο Τσαρλς, τι τίτλο θα είχε το βιβλίο και πως θα ήταν η αφιέρωση;

Η αφιέρωση θα έμενε ίδια. Το βιβλίο θα λεγόταν σκέτο "ΖΑΜΠΟΝ"

Τελευταία και εύκολη-αναμενόμενη ερώτηση. Τι θα κάνεις ΑΦΟΥ βγει ο δίσκος. Να μαντέψω. Κάτι με πρέζα, σωστά;

Δεν έχω δοκιμάσει και δεν θα δοκίμαζα ποτέ πρέζα. "Αν δεν δοκιμάσεις κάτι, δεν μπορείς να εθιστείς σε αυτό." Έπειτα από τον δίσκο θα πεθάνω, ή θα σκηνοθετήσω τον θάνατό μου. Και εφοσον έκανα μόλις αυτή την δήλωση, οταν πεθάνω ξαφνικά μία μέρα θα αναρωτιέστε αν όντως πέθανα ή αν το σκηνοθέτησα. Ή απλά θα με γράψετε στα αρχίδια σας γιατί δεν έχετε ιδέα ποιος είμαι.

Τελικά πλάκα έκανα, παίζει ακόμα μία ερώτηση, ποιό είναι το αγαπημένο σου κομμάτι απ’ την “Υπεραξιοπρέπεια” ;
Το "Ροκστάρ".

Τώρα είναι η τελευταία! Κατά βολική σύμπτωση το σιντί σου έχει 12 κομμάτια όσα και οι μαθητές του Ιησού… άρα με βάση την προηγούμενη ερώτηση μου, μαντεύεις φαντάζομαι και αυτήν;

Ο αγαπημένος μου μαθητής του Ιησού ήταν ο Ιούδας. Είχε τα αρχίδια να αυτοκτονήσει.


(φφ) *ΑΝΤΙΟ ΣΟΝΤΕΡ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΕ ΠΙΑΣΟΥΝΕ ΠΟΤΕ*


Sonder -Ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη, είσαι ο μοναδικός Έλληνας ποιητής που έχω διαβάσει ποτέ. (Σημείωση του «ΦΦ», αυτό οφείλεται και στο ότι είμαι ο μόνος που του τα στέλνει στο chat, θέλω να πιστεύω πως αν έκανε το ίδιο ο Καβάφης δεν θα τον έκανε μπλοκ)  





(αυτός είναι ο τρόπος που τελειώνει η συνέντευξη, όχι με έναν πάταγο κλπ κλπ κλπ)  


Φωτογραφία του Γιάννης Σοντέρης.
Εξώφυλλο του δίσκου του Sonder, κυκλοφορεί στις 11/6
Περισσότερα εδώ: https://www.facebook.com/leimpel/

Blog/Site: http://yperaksioprepeia.blogspot.gr/
FB: https://www.facebook.com/johns0nder/

Στον δίσκο συμμετέχουν οι εξής (με διάφορους τρόπους):

Bδέλυγμα:

Blog/Site: http://justfrank.gr/
FB: https://www.facebook.com/itsnotaswamp/

Renegade Instruments:



 That's all folks ;)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου